Fixa drömjobbet på Isle of MTV – DJa med Steve Aoki

Vem har inte någon gång drömt om att stå på en scen inför tustentals skrikande fans? Eller regissera sin egen film? Nu ger MTV ungdomar möjligheten att låta drömmar bli verklighet och få drömjobbet som DJ eller regissör på Isle of MTV, årets hetaste gratisfestival på Malta. Under festivalen uppträder artister som DJ:n Steve Aoki Wiz Khalifa och Jess Glynn.

I år firar musikfestivalen Isle of MTV 10-års jubileum med uppträdanden av artisterna Jess Glynn och prisbelönta rapparen Wiz Khalifa. Kvällen avslutas av ingen mindre än DJ:n och producenten Steve Aoki.

-          Jag är så glad över att få speIa på Isle of MTV på Malta i sommar. Så ta med solen för vi ses den 28 juni! säger Steve Aoki, DJ och producent.

Förutom att en av världens hetaste DJ spelar under kvällen, kan en lycklig vinnare få chansen till sitt drömjobb – som DJ eller regissör på Isle of MTV. Det är den internationella succékampanjen MTV Breaks som genomförs även i år, med exklusiva möjligheter för kreativa unga att nå sina drömmar och få sitt genombrott. Förutom möjligheten att få uppleva festivalen från eller bakom scenen så får vinnarna även en mentor från branschen. MTV söker en MTV Breaks-DJ och en person som får regissera en exklusiv kortfilm och berätta historien om “Making of Isle of MTV Malta”. Resultatet visas på MTV världen över.

Tävlingen genomförs i sociala medier och tävlingsdeltagarna ska berätta varför just de är rätt för jobbet som MTV Breaks-DJ. Bidraget ska hashtaggas med #MTVBreaksDJ och delas på Twitter eller Instagram. För att ansöka om jobbet som regissör ska deltagarna berätta om sig själva i en video på Instagram med titeln “What makes me” och hashtaggen #MTVBreaksDirector. De ansökande får inte ha någon professionell erfarenhet inom branschen… än. Tävlingen pågår fram till den 9 maj.

För mer info, besök: http://www.mtv.se/nyheter/89511-mtv-breaks-letar-efter-en-dj-och-en-regissor-till-isle-of-mtv-malta

Isle of MTV Malta genomförs tisdagen den  28 juni och är Maltas största gratisfestival. Festivalupplevelsen kommer att dokumenteras och sändas över hela Europa på  20 olika MTV-kanaler. Under de nio år som Isle of MTV har hållits i Malta, har antalet besökare till ön under 24 år ökat med 120% och en femtedel av Maltas invånare består idag av turister. Festivalen möjliggörs genom ett samarbete mellan MTV och Malta Tourism Authority och hålls på ll-Fosos Square, Malta. För mer info, besök www.isleofmtv.com

Om Steve Aoki

Steve Aoki är en Grammy-nominerad internationell enprenör, producent, DJ och elektronisk dansmusiker.  År 1996 grundade han Dim Mak, ett trendsättande skivbolag, event och livsstilsföretaget och han har dessutom skapat sin egna klädlinje. Steve har hjälpt band som bland andra Bloc Party, The Bloody Beetroots, Klaxons och The Gossip.

Efter hans succéalbum Wonderland som nominerats till Grammy Awards har han producerat ytterligare två album: Neon Future I och Neon Future II som båda blivit en internationell succé och albumen har legat som nummer ett på topplistorna för dance/elektronisk musik. Steve Aoki har samarbeta med artister som Linkin Park, Matthew Koma, Snoop Lion, Rivers Cuomo och Nervo och han är dessutom en exekutiv producent samt soundtrackkoordinatior för The Nerdists första långfilm, The Hive, som nu finns tillgängligt digitalt. Utöver det har hans dokumentär "I’ll Sleep When I’m Dead" premiär denna månad på Tribeca Film Festival och i dokumentären får vi följa Steve Aoki i hans mest avgörande ögonblick i livet.

Om Isle of MTV, Malta:

Isle of MTV inne på sitt tionde verksamma år och tidigare år  har artister som Jason Derulo, OMI, Martin Garrix, Nicole Sherzinger, Jessie J, Will.i.am, Rita Ora, Flo Rida, Snoop Dogg, Far East Movement, David Guetta, Kid Rock, Kelis, The Scissor Sisters, Lady Gaga, The Black Eyed Peas, Nelly Furtado, Maroon 5, The Chemical Brothers, Enrique Iglesias, N*E*R*D, Shaggy, Garbage, Jazzy Jeff, Gorillaz, OneRepublic och Morcheeba medverkat och uppträtt på gratiskonserten. De senaste åren har Isle of MTV hållits på Malta, tidigare i Torre de Belém i Lissabon, i Portugal (2002), Ile du Gaou och Six-Fours Les Plages i Frankrike (2003), Tossa De Mar och Costa Brava i Spanien (2004) samt i Piazza dell Unita’ d’Italia och Trieste i Italien (2005). www.facebook.com/IsleofMTVMalta

Citat

Steve Aoki