Första MTV EMA- släppet: Bruno Mars uppträder på galan

Superstjärnan Bruno Mars är en av artisterna som uppträder på årets MTV EMA i Rotterdam 6 november.

Idag står det klart att den trefaldiga MTV EMA vinnaren Bruno Mars kommer upppträda på årets MTV EMA-gala. Han är den första artisten som avslöjas. Uppträdandet kommer vara hans första liveuppträdande med den nya singeln ”24K Magic”.

Showframträdandet kommer vara Mars tredje EMA-framträdande, senast framförde han ”Gorilla” på MTV EMA i Amsterdam. Bruno Mars har tilldelats 20 Grammy Awards och har sålt över 169 miljoner singlar världen över. Det gör honom till en av de bäst säljande artisterna genom tiderna. Mars dominerade senast listorna med hitsingel ”Uptown Funk” som tog hem tre Grammy Awards det senaste året, bland annat den eftertraktade utmärkelsen Record of the Year.

”24K Magic” är debutsingeln  från Mars tredje studioalbum med samma titiel, och även hans första soloalbum på nästan fyra år. Sångaren presenterade den efterlängtade låten och musikvideon för världen den 7 oktober, för att sedan fira sin 31a födelsedag följande dag. Hela albumet ”24K Magic” kommer släppas 18 november.

Mars står bakom några av de mest populära hitlåtarna på senare år, bland annat ”Uptown Funk”, ”Locked Out of Heaven” och ”Nothin ’On You”. Bruno Mars är den första artisten som avslöjats inför årets stjärnspäckade showuppställning. Ytterligare artister och galavärdar kommer att meddelas inom kort.

MTV EMA’s sänds live från Ahoy Rottedam i Nederländerna, 6 november kl. 21.00.

På galan kommer världens pouläraste artister prisas och det finns möjlighet att rösta fram lokala favoriter i samtliga nordiska länder. Röstningen för alla kategorier är öppen på mtvema.com, fram till kl. 23.59 den 5 november. För bilder, pressmaterial och ytterligare information vänligen besök press.mtvema.com.

Om MTV EMA
2016 MTV EMA, i samarbete med Evos hörlurar, sänds LIVE över hela världen på söndag, 6 november kl. 21.00 från Rotterdam, Nederländerna, med stöd från Rotterdam Festivaler, Rotterdam Partners och staden Rotterdam. Galan är ett av världens störtsta musikevent som prisar de hetaste artisterna. MTV EMA’s ger fansen en unik, multiplattformupplevelse över MTV’s globala nätverk med över 60 kanaler och över 300 digitala plattformar. Följ @mtvema på Facebook, Twitter, Instagram och Vine, samt delta i konversationen med #MTVEMA.