Imorgon visas dokumentären ”Meet The Fooo” på MTV

Imorgon, den 12 augusti, smäller det! MTV kommer att sända “Meet The Fooo”, en musikdokumentär där tittarna får följa bandets framgångssaga, bland annat genom exklusivt footage bakom kulisserna och inslag från bandets besök i Norge och i Finland. Musikdokumentären kommer att sändas vid ett flertal gånger under dagen.

The Fooo är aktuella med sin konsert ”Vertigo” på Skansen den 13 augusti. Dagen innan konserten hyllar MTV bandet genom att visa musikdokumentären om deras framgångssaga.  Bakom musikdokumentären står produktionsbolaget Art89 Television.

The Fooo
Svenska pojkbandet The Fooo bildades 2012 och består av Felix Sandman, Omar Rudberg, OG Molander och Oscar Enestad. Genom sin musik, dans och publika uppträdanden har de snabbt blivit ett etablerat band och nu är siktet inriktat på den internationella marknaden.
Den 13 augusti håller The Fooo konsert på Skansen i Stockholm.

För mer information, kontakta:
Max Bellman, PR Manager, Viacom Youth & Music, max.bellman@vimn.com, 46 73 627 41 17

Om Viacom International Media Networks
Viacom International Media Networks (VIMN) erbjuder multimedial underhållning världen över med varumärken som exempelvis MTV, Comedy Central, VIVA, VH1, Nickelodeon och Paramount Channel. Viacom-varumärken ses globalt av mer än 600 miljoner hushåll i 170 länder på 37 språk via 200 lokalt styrda TV-kanaler och mer än 550 digitala och mobila medier. För mer information om Viacom, se www.viacom.com. För mer information om MTV, besök www.mtv.se eller gilla oss på Facebook; www.facebook.com/MTV.Sweden