Megastjärnan Justin Bieber uppträder på MTV EMA 2015

Justin Bieber, Andrea Bocelli, Charli XCX, Tinie Tempah och Hailey Baldwin till MTV EMA 2015.

Idag kan MTV bekräfta att världsstjärnan Justin Bieber kommer att uppträda på årets MTV EMA-gala i Milano den 25 oktober. Artisten avslöjade nyheten idag för sina 73 miljoner följare på Facebook. Bieber släpper sitt efterlängtade album Purpose den 13 november och hans nya omtalade singel Sorry släpps 24 november - dagen innan hans framträdande på MTV EMA 2015.

”Jag ser fram emot att dela mitt nya material med mina fans över hela världen. MTV EMAs är alltid en upplevelse! Så kul att vara tillbaka!” – Justin Bieber

Tidigare i veckan stod det även klart att den legendariske operasångaren Andrea Bocelli kommer också att uppträda på MTV EMA i Milano. Utöver ett soloframträdande så kommer han även sjunga en duett med stjärnskottet Tori Kelly.

”Jag är otroligt förväntansfull till att uppträda på ett evenemang som är så oväntad för mig. Jag vill sprida den överväldigande och smittsamma energin som alla unga människor har. Dessutom har jag förberett en för mig ovanlig överraskning, nämligen en duett med den vackra och talangfulla sångerskan Tori Kelly” – Andrea Bocelli

Den 23 oktober släpper Andrea Bocelli sitt nya album Cinema. Med över 85 miljoner sålda album världen över så räknas Andrea Bocelli till en av världens största klassiska artister någonsin.

Internationella popsensationen Charli XCX, rapparen Tinie Tempah och fotomodellen Hailey Baldwin är även bekräftade prisutdelare för galakvällen.

Pharrell Williams, Macklemore & Ryan Lewis, Ed Sheeran & Rudimental, Ellie Goulding, Jason Derulo, Tori Kelly, James Bay, Jess Glynne, twenty one pilots, Martin Garrix och Afrojack är bekräftade artister att uppträda på MTV EMA 2015 i Milano. Några av MTV EMA-galans prisutdelare är stjärnproducenten Mark Ronson, tjejgruppen Fifth Harmony och Ashley Benson från Pretty Little Liars. Superstjärnan Ed Sheeran och skådespelerskan Ruby Rose är årets värdpar för MTV EMA 2015.

Galan sänds live världen över söndagen den 25 oktober kl. 21.00, från Mediolanum Forum i Milano. På galan kommer världens populäraste artister att prisas och det finns möjlighet till att rösta fram lokala favoriter i samtliga nordiska länder. Röstningen för alla kategorier är öppen på mtvema.com , fram till kl. 23.59 den 24 oktober.

För bilder, pressmaterial och ytterligare information vänligen besök press.mtvema.com

Om MTV EMA
2015 MTV EMA, sponsrat av Tezenis Underwear, Guitar Hero Live och JuicyPlay.se, sänds LIVE världen över söndagen den 25 oktober kl. 20.00, från Mediolanem Forum i Milano i samarbete med Expo 2015. Galan är ett av världens största musikevent som prisar de hetaste artisterna. MTV EMA’s ger fansen en unik, multiplattformsupplevelse över MTV’s globala nätverk med över 60 kanaler och över 300 digitala plattformar. Följ @mtvema på Facebook, Twitter, Instagram och Vine och använd #MTVEMA. Med hjälp av MTV Bump kan fansen delta i 2015 MTV EMA genom att använda hashtaggen #MTVBump.

Om MTV
MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar. MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar.

Citat

Jag ser fram emot att dela mitt nya material med mina fans över hela världen. MTV EMAs är alltid en upplevelse! Så kul att vara tillbaka!
Justin Bieber