MTV GER TITTARNA KONTROLL ÖVER KANALEN

ANVÄND #MTVbump FÖR ATT SYNAS PÅ RUTAN

Idag går MTV igenom en stor internationell förnyelse med interaktiva inslag som ger tittarna möjlighet att vara en del av kanalen. Förutom ny snygg design som flörtar med MTV’s ursprung kopplas linjärt TV-tittande ihop med internetanvändande och sociala medier på ett nyskapande manér. MTV ger unga talanger möjlighet att hashtagga sina Instagram och Vine-videos med #MTVbump och kan på så sätt visa upp sitt liv och sina sociala medie-kanaler för flera miljoner TV-tittare. Genom att lyfta upp tittarna på samtliga plattformar vill  MTV hylla sin målgrupp; alla de fantastiska unga talangerna runt om i världen.

Alla gör det –  Grumpy Cat, The Fooo Conspiracy,  Brothers Green och många fler har börjat använda #MTVbump och deras grymma inlägg snurrar redan på MTV’s internationella kanaler.

“Being on MTV is going to be awful. I can’t wait.” – säger Grumpy Cat.

“We love the internet, we love TV, we love #MTVbump. Bump it up!” – säger Brothers Green.

Videoinläggen kan vara upp till 15 sekunder långa och ska vara kreativa, personliga och roliga. Besök www.mtvbump.com för att spana in videos som redan har blivit delade världen över och checka av riktlinjerna för chansen att hamna på rutan. #MTVbump är en fantastisk möjlighet att visa upp sina videoinlägg på en ny plattform och få nya följare.

Pressmaterial:

Klicka här för bilder #MTVbump images
Klicka här för promo #MTVbump promo video
Klicka  här för ytterligare videomaterial #MVbump reel

För mer information, kontakta:
ax Bellman, Brand PR Manager, Viacom Youth & Music, max.bellman@vimn.com

Om Viacom International Media Networks
Viacom International Media Networks (VIMN) erbjuder multimedial underhållning världen över med varumärken som exempelvis MTV, Comedy Central, VIVA, VH1, Nickelodeon och Paramount Channel. Viacom-varumärken ses globalt av mer än 600 miljoner hushåll i 170 länder på 37 språk via 200 lokalt styrda TV-kanaler och mer än 550 digitala och mobila medier. För mer information om Viacom, se www.viacom.com. För mer information om MTV, besök www.mtv.se eller gilla oss på Facebook; www.facebook.com/MTV.Sweden