MTV presenterar sin första globala premiär någonsin - återföreningen “Jersey Shore Family Vacation”

MTV avslöjar nu att återföreningen mellan orginaldeltagarna ”Jersey Shore Family Vacation” får global premiär över Viacoms internationella nätverk av MTV-kanaler i nästan 180 länder. Det här är första gången någonsin som MTV möjliggör att ett program har premiär vid exakt samma tidpunkt i samtliga länder.

I den hajpade och efterlängtade återföreningen återvänder Jersey Shores orginaldeltagare Nicole “Snooki” Polizzi, Deena Nicole Cortese, Paul ”Pauly D” Delvecchio, Jenni ”JWOWW” Farley, Vinny Guadagnino, Ronnie Ortiz-Magro och Mike “The Situation” Sorrentino till MTV och TV-rutan. De återförenas i Miami för en semester som de sent ska glömma. I Sverige kommer premiären att sändas 05:00 den 6 april på MTV.

”Shore”-formatet har blivit ett globalt fenomen och har lokalanpassats i flera upplagor, exempelvis ”Geordie Shore” som sänds i Storbritannien såväl som internationellt. Ytterligare versioner som producerats är spanska ”Gandia Shore”, polska ”Warsaw Shore” samt ”Acapulco Shore” från Mexico. Även ett ”Super Shore” har producerats vilket slog ihop deltagarna från Acapulo och Gandia till ett äventyr där deltagarna från de olika serierna fick bo under samma tak på en exotisk plats. Succékonceptet har nu återvänt till USA med nya ”Floribama Shore”, vilket blev det högst rankade premiäravsnittet på MTV på över tre år.

Se trailern till Jersey Shore Family Vacation HÄR

Programmet sänds på MTV kl. 05.00 den 6 april.

Med en räckvidd på över en halv miljard hushåll världen över är MTV ett av världens mest välkända varumärken och den självklara samlingsplatsen för millennials. I över 30 år har MTV utmanat normer och tänjt på gränser för att kunna leverera förstklassig underhållning till unga. Den senaste musiken och galor blandas med TV-serier såsom Teen Mom, Geordie Shore och Ex on the Beach, samt nordiska produktioner som MTV On Fleek och Ridiculousness Sverige. I Norden finns MTV tillgängligt för 5,4 miljoner hushåll. Besök www.mtv.se och gilla oss på Facebook; www.facebook.com/MTV.Sweden.