MTV satsar på lokala stjärnor – Erik Ekstrand leder ny talkshow

I höst startar den svenska versionen av den amerikanska succéserien Ridiculousness på MTV. Komikern och programledaren Erik Ekstrand från Erik och Mackan leder showen Ridiculousness Sverige tillsammans med Arantxa Álvarez och Toni Prince där nätets roligaste klipp är i fokus. Programmet gästas av välkända profiler som Ace Wilder, Daniel Paris och Ellen Bergström.

Har du alltid undrat över vilka som är nätets värsta, bästa och roligaste klipp? Lugn, MTV har gjort jobbet åt dig. Dessutom sågas, hyllas och granskas de av den minst sagt frispråkiga trion Erik Ekstrand (Erik & Mackan, Rix Morronzoo), Toni Prince (Språk för Alla, Let’s Dance) och Arantxa Álvarez (Morgonpasset i P3, Idol extra). I Ridiculousness Sverige, baserat på det amerikanska succéprogrammet med Rob Dyrdek, driver programledarna tillsammans med sina gäster upp tempot, stämningen och de galna reaktionerna till max.

Ridiculousness Sverige beskrivs som en hybrid mellan en talkshow och ett videoklipps-program. Programledarna och gästernas reaktioner är lika mycket i centrum som de galna, roliga och ibland obehagliga klippen. Säsongens gäster är artisten Ace Wilder, programledaren Daniel Paris, skådespelaren Ellen Bergström, fotbollspelaren Martin Mutumba och Youtubern Vlad Reiser från NormelTV.

-          Inspelningen var så sjukt rolig! Det här kan vara världens roligaste jobb, att hänga tillsammans med sköna människor, kolla på sjuka klipp och skratta så att man grinar. Alla reaktioner och klipp är dessutom helt äkta . Jag längtar redan efter att se alla klipp igen, eller ja.. nästan alla, en del var riktigt äckliga, säger Erik Ekstrand, komiker och programledare för Ridiculousness på MTV.

Tillsammans med Erik ser vi i varje program sociala medie-profilen Toni Prince och programledaren Arantxa Álvarez. Toni Prince har gjort succé som ena halvan av humorduon Språk för Alla och blev känd för en bred publik som en av deltagarna i årets Let’s Dance. Arantxa Álvarez slog igenom i Idol och har efter det varit programledare för Idol Extra och Morgonpasset i P3. Tillsammans med sina gäster tar de nätets bästa klipp till en helt ny nivå. Programmet är inspelat i studio inför live-publik. Totalt 15 avsnitt kommer att visas under hösten, varav ett är ett Best of-avsnitt. Den amerikanska originalversionen Ridiculousness är ett av MTVs mest framgångsrika format och är ett av kanalens mest sedda program även i Sverige.

Ridicilousness Sverige visas varje söndag kl 21.00 på MTV med start den 28 augusti.

Mer info om gästerna:

• Daniel Paris, programledare och medieprofil känd från bland annat Let’s Dance och After Dance och Hela kändis-Sverige Bakar. Han driver också sin egen blogg och medverkar i TV4 Nyhetsmorgon.
  • Ace Wilder, artist. Ace har haft stora framgångar med hitlåtarna Busy Doin’ Nothin’ och Don’t worry, som tog henne till finalen i Melodifestivalen 2016.
  • Martin Mutumba, fotbollspelare. Martin Mutumba har spelat med Brommapojkarna och även i Ugandas fotbollslandslag. Han är främst känd från sin tid som AIK-spelare.
  • Ellen Bergström, skådespelerare och Instagram-profil. Känd från musikalen Snövit, långfilmen I nöd och lust.
  • Vlad Reiser, Youtuber. Vlad är känd från pranksterkontot NormelTV som har nära en halv miljon följare på Youtube.