MTV ska hitta nästa stora influencer – Ellen Bergström får eget program

Premiär för nytt svenskt  TV-program på MTV. I MTVs nya program On Fleek ska programledaren Ellen Bergström hitta Sveriges nästa virala stjärna. Till sin hjälp har hon experter och profiler inom fem olika områden: artisterna Vigiland och Molly Pettersson Hammar, träningsexperten och Instagramprofilen Hanna Modig, komikern och Youtube-succén Klas ”Claerence” Eriksson, modeprofilen Angelica Blick och entreprenören Anton Granlund.

I MTVs On Fleek åker radioprofilen och skådespelaren Ellen Bergström ut i Sverige för att hitta talangfulla ungdomar som har chansen att bli MTVs nya influencer. I sex program, alla med olika teman som mode, musik, humor, entreprenörskap och träning kommer Ellen att ta pulsen på Sveriges YouTubers, bloggare, vloggare och Instagrammare.

-          Det här är faktiskt mitt första programledarjobb, och det har varit så kul att göra det med MTV. Tillsammans med utvalda experter letar vi efter nästa stora influencer och vi märkte snabbt att det finns extremt många stora talanger där ute. Jag hoppas att det här ger fler möjlighet att få göra det de drömmer om, säger Ellen Bergström, programledare för On Fleek på MTV.

I varje avsnitt får Ellen hjälp av en expert och tillsammans träffar de tre tävlande inom området. Experterna ger sina tips och råd om vad som krävs för att lyckas i den digitala världen och hjälper Ellen att välja vinnare inom varje tema. Deltagarna får chansen att göra sitt yttersta för att visa sina färdigheter för experterna och programledaren. I varje program koras en vinnare, som sedan går vidare till den stora finalen i det avslutande programavsnittet. I finalen får deltagarna utmaningar, i kampen om att bli MTVs nya influencer.

Vinnaren blir MTVs nya influencer och får en egen videoblogg, marknadsföring och blir en del av MTV med festivaler, reporteruppdrag och events.

I säsongens första avsnitt tar Ellen Bergström hjälp av DJ-duon Vigiland samt Molly Petterson Hammar för att hitta Sveriges bästa virala musikstjärna.

On Fleek har premiär torsdagen den 13 oktober kl. 20.00 på MTV.

Medverkande experter:

• Vigiland, DJ-duo med hitar som ”Shots & Squats”, ”UFO” och ”Pong Dance”
  • Molly Petersson Hammar, Idol-deltagare och tävlande i Melodifestivalen
  • Hanna Modig, Instagram- och träningsprofil