Musikduon Hedda & Line är vinnarna av On Fleek och MTVs nya stjärnor

Hedda & Line fick igår kväll den ärofyllda titeln som MTVs nya influencers i finalavsnittet av TV-serien On Fleek. I gårdagens avsnitt utsattes de för tuffa utmaningar, innan de utsågs till vinnare av programledaren Ellen Bergström.

Knivstatjejerna Hedda & Line är kusinerna som både gör musik och dansar streetdance tillsammans. 16-åringarna spelar både gitarr och piano samt producerar sina egna låtar. I premiäravsnittet av MTVs TV-serie On Fleek fick Hedda och Line besök av programledaren Ellen Bergström och DJ-duon Vigiland. De stod mållösa efter tjejernas aukustiska framförande av  sin egenskrivna låt. Tjejerna hade tufft motstånd i det första avsnittet, som handlade om att hitta Sveriges nya talang inom musik. De tävlade bland annat mot pojkbandet Apollo5 och musikern och modellen Hugo Jimenez Weldeborn. Trots sin unga ålder kunde ingen missa deras talang och Knivstatejerna tog sig vidare till finalen, där de mötte fyra andra finaliser från de olika kategorierna; mode, träning, humor samt entreprenörskap. I gårdagens finalavsnitt utsattes finaliserna för tuffa utmaningar där de skulle bevisa att de var bäst lämpade som MTVs nya influerare. Tjejerna gjorde sitt yttersta och i gårdagens finalavsnitt tog de hem vinsten som MTVs nya influencers.

-          Att vinna känns jättekul och när vi fick reda på det kändes det helt overkligt. Vi är så stolta över oss själva och har mycket spännande planer framöver – tillsammans med MTV. Förutom vår nya videoblogg på MTV.se så släpper vi inom kort både en ny låt och en musikvideo, säger vinnarna av On Fleek Hedda Holmberg och Line Jonsdotter.

Vinsten innebär att tjejerna blir MTV ambasadörer med egen vidoeblogg på MTV.se, blir marknadsförda av och deltar på MTV-events.

-          Hedda och Line är precis de unga talanger som vi har letat efter. De är redan stjärnor och vi ser stora möjligheter för dem. Alla som har varit med och tävlat har varit helt fantastiska och vi hoppas att vi kan inspirera fler till att våga satsa på det som de brinner för, säger David Lincoln Blom, marknadsdirektör för MTV i Norden på Viacom.

Samtliga avsnitt av On Fleek finns tillgänliga på MTV.se. Finalavsnittet läggs upp den 23/11.
Se MTVs nya influencer Hedda & Lines första videoblogg inom kort här: http://www.mtv.se/program/3175-hedda-line
Lyssna på Hedda & Line via Spotify här: https://play.spotify.com/artist/2LeN7aqCw3K8tNveZyfBvp?play=true&utm_source=open.spotify.com&utm_medium=open