Premiär för Ellens Bergströms nya program på MTV –  unga musiktalanger upptäcks

Idag är det premiär för Ellen Bergströms nya program på MTV, On Fleek. I programmet ska hon hitta en ny viral stjärna och i första avsnittet ska Ellen hitta nästa stora artist. Till sin hjälp har hon DJ-duon Vigiland och artisten Molly Pettersson Hammar. Ikväll bjuder On Fleek på ett sockersött pojkband med stora drömmar, aukustisk pop i kombination med cool street dance och sammetslen R’n’B.

I det nya programmet On Fleek träffar radioprofilen och skådespelaren Ellen Bergström ungdomar som alla drömmer om att bli nästa stjärna på nätet. Varje program har olika teman som humor, träning, mode, entreprenörskap och först ut är musik.

I första programmet möter Ellen popbandet Apollo 5, Knivstatjejerna Hedda & Line samt multitalangen Hugo Jimenez Weldeborn som alla tävlar om att bli MTVs nästa stora virala stjärna. I programmet coachas de av DJ-duon Vigiland och artisten Molly Pettersson Hammar.

Apollo 5 består av de fem killarna Herman, Deni, Niklas, Oliver och Hampus. De kommer från olika delar av landet men har bland annat träffats genom Idol. Bandet vloggar på Youtube och finns på Instagram som @Apollo5offical. De är redan flickidoler men drömmer om att nå nya höjder med sin musik och har redan släppt singeln ”Treat You Right”.

Knivstatjejerna Hedda & Line är kusinerna som både gör musik och dansar street dance tillsammans. 16-åringarna har musikaliska rötter och  spelar både gitarr och piano – och dansar. Tjejerna producerar sin egen musik och skriver eget material, främst aukustiskt.

Hugo Jimenez Weldeborn är modellen som även är musiker. Han kommer ifrån Göteborg och har sjungit och spelat musik sedan barnsben. Han driver också ett eget eventbolag där han bland annat fotograferar. Hugo drömmer om att släppa en EP och kunna jobba mer med musik.

Vinnaren blir MTVs nya influencer och får en egen videoblogg, marknadsföring och blir en del av MTV med festivaler, reporteruppdrag och events. I övriga program möter vi träningsexperten och Instagramprofilen Hanna Modig, komikern och Youtube-succén Klas ”Claerence” Eriksson, modeprofilen Angelica Blick och entreprenören Anton Granlund.