Som Geordie Shore – fast snyggare: Premiär för Beauty School Cop Outs

Torsdagen den 6 mars kl 20.55 är det svensk premiär för nya realityserien Beauty School Cop Outs på MTV, där vi får följa åtta färgstarka personligheter med en sak gemensamt – de vill ta skönhetsbranschen med storm! På en salong i Manchester jagar de oerfarna deltagarna drömmen om att lyckas genom att lära sig vaxa, raka, tatuera, klippa och sminka riktiga kunder. Om du älskar Geordie Shore och The Valleys så kommer du att ÄLSKA denna originella grupp unga wannabe-kosmetologer på deras livs resa. Vad skulle kunna gå fel?

Killarna
Calvin är vår Beyoncé-besatta drag queen från Liverpool som vill lära sig alla makeupkunskaper som krävs för att föra ‘drag-arvet’ vidare. Daniel, aka ‘Protein Boy’, är gym-fantasten som tar sin skönhetsregim på mycket stort allvar. Irländska modellen Jeremy skulle aldrig missa veckans manikyr - att se bra ut är hans högsta prioritet i livet. Richard, som lever efter devisen ’min kropp är mitt tempel’, jobbar som dörrvakt på en klubb för att det, enligt honom, är den bästa platsen att träffa tjejer på - förutom kanske då på en skönhetssalong.

Tjejerna
Bartendern Sacha är yngst i gruppen och drömmer om att bli makeupartist till stjärnorna. Med olika peruker och olika nyanser av solbränna förändrar hon ständigt sitt utseende och behåller aldrig samma look i mer än en vecka. Savannah har Barbie som förebild och har fått all sin makeup tatuerad – fruktansvärt smärtsamt men definitivt värt det. Scarlett är inte ett fan av den naturliga looken och har solat solarium sedan hon var 14 år. Hon drömmer om att

Max Bellman, PR Manager,073-627 41 17, max.bellman@vimn.com
Gabriella Sandberg, PR Coordinator ,073-708 72 58, gabriella.sandberg@vimn.com