Stjärnorna lagar mat i nya säsongen av Brothers Green: Eats! – Joe Jonas bjuder på sina favoriter

Nu är det dags för den andra säsongen av det populära matlagnings- och livsstilsprogrammet Brothers Green: Eats! I den nya säsongen följer vi bröderna från Brooklyn, Mike och Josh Greenfield, när de reser runt jorden till olika städer och lagar mat på annorlunda platser med stjärngäster. Bland annat försöker de sig på att laga en av världens största och godaste hamburgare.

I Brothers Green: Eats! bjuder YouTubestjärnorna och bröderna Mike och Josh Greenfield på en smaskig kombination av frestande recept och grym musik. Bröderna har bland annat tidigare lärt oss att göra våffel-pizzan, den snabba mikrovågugnstårtan och en fyrarätters pizza som kombinerar alla dagens mål. I den här säsongen tar bröderna sin kreativitet ett steg längre och provar nya hissnande matkombinationer. De försöker bland annat att laga en av världens största hamburgare.

Bröderna besöker olika städer för att laga mat med stjärnor som musikerna Alessia Cara, Austin Mahone och Joe Jonas från DNCE. De träffar även bloggerskan Michelle Phan och rapperskan Lil Dicky. Modellen April Rose är sedan tidigare ett stående inslag i serien. I varje stad bröderna besöker möter de en ny stjärna som tar dem med på nya äventyr och de lagar mat på ovanliga platser. Vare sig de freestylar på en strand med en Brasiliansk superstjärna, eller visar smarta knep för att göra studentlivet enklare, så skapar bröderna Green kreativa och smakfulla maträtter genom att prova ovanliga matkombinationer.

Här gör bröderna sin berömda fyrarätters-pizza, som består av dagens alla mål: frukost, lunch, middag och efterrätt. Avsnittet är från första säsongen.

Det första avsnittet av säsong 2 sänds den 5 juli kl. 22.00

Om Brothers Green: Eats!
Brothers Green Eats är producerat för MTV av Storyville Entertainment och verkställande producenter är Betsy Schechter, Jon Murray och Andy Stuckey för Storyville Entertainment och Bruce Gillmer och Jennifer Harris från MTV Intenational.

OM MTV:
MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar.  MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar.