Stjärnspäckad line-up på årets MTV EMA: Martin Garrix, Afrojack och OneRepublic ska rocka Rotterdam

MTV avslöjar idag fler stjärnor som ska uppträda på MTV EMA 2016 i Rotterdam. Förutm DJ:s som Martin Garrix och Afrojack uppträder poprockgruppen One Republic och de utlovar en oförglömlig show.

De två holländska stjärnskotten Martin Garrix och Afrojack återvänder till sina rötter för att uppträda på MTV EMA 2016.  Martin Garrix slog igenom som 17-åring med sin hitsingel ”Animals” och blev nyligen utsedd till världens bästa DJ av DJ Mag. Efter att ha tagit hem priset för ”Best Electonic” på EMA 2015 och upträtt på MTV EMA World Stage samma år tillsammans med Afrojack, är Garrix tillbaka och nominerad till två utmärkelser; ”Best Electonic” och ”Best World Stage”.

En av dagens mest eftertraktade artister Afrojack, Grammy-award vinnaren som är producent, låtskrivare och DJ, har de två senaste åren utsätts till en av de 50 viktigaste människorna inom Electronic Dance Music av Rolling Stone och placerats på Forbes topplista  ”30 Under 30”. Han är även den andra DJn någonsin som har fått sina händer ingjutna i cement på Hollywood Walk of Fame. Detta kommer vara Afrojacks tredje EMA-uppträdande och i detta års ”Best Electronic”, har Afrojack samarbetat på hitsinglar med alla – från Pitbull och Ne-Yo till David Guetta och Nicki Minaj.

-          Jag ser verkligen fram emot att inta scenen på årets EMAs, eftersom att galan i år tar plats i mitt hemland. Jag har skapat något speciellt just för denna kväll och jag är spänd och förväntansfull inför att visa det för fansen, säger Afrojack.

Efter att ha rest världen runt för att skapa sitt fjärde album Oh My My, kommer även OneRepublic landa i Rotterdom för att inta MTV EMAs scen för första gången. Deras hitlåt ”Apologize” har tidigare varit nominerad för ”Best New” under EMA 2008, och i år återvänder EMA veteranerna med en ”Best World Stage” nominering.

Martin Garrix , Afrojack  och  OneRepublic kommer att ansluta sig med årets värd Bebe Rexha, och de tidigare släppta artisterna Bruno Mars, Shawn Mendes, DNCE, Lukas Graham och Zara Larsson. Galan hålls i Rotterdam på söndag 6 november kl. 21.00 som en del av årets internationella natt av musik.

Värdsartisterna kommer att få sällskap av kändispresentatörer från hela världen, inklusive skådespelerskan och stjärna i kommande action xXx: Return of Xander Gace Nina Dobrev, supermodellen Jourdan Dunn, kanadensiska Winnie Harlow, rapparen, skådespelaren och stjärnan i Netflix´s The Get Down Jaden Smith.