Talangjakt 2.0 i MTVs nya program ”Amazingness”

I Ridiculousness har vi skrattat, hyllat och sågat nätets mest storslagna klipp. Under ett avsnitt var det så magstarkt att Daniel Paris ville fly inspelningen. I det nya TV-programmet Amazingness är upplägget snarlikt – nu handlar det om att fira och hedra nätets mest storslagna talanger, både amatörer och världsvana Youtubers.

Tio säsonger av succéserien Ridiculousness har sänts, som en milstolpe av detta är det dags för något nytt, men snarlikt! Det nya TV-programmet Amazingness är en talangtävling som leds av Rob Dyrek och hans jury som består av Eddie Huang, Krystal Bee and Chris “Drama” Pfaff.

I Amazingness kommer Dyrek introducera oss till de mest otroliga talangerna, det är en mix av både amtörer och Youtubers som kommer tävla mot varandra. Att göra handpruttar, blåsa stora rökringar och gå limbo under en bil är lite utav det som vi kommer få vara med om i denna fartfyllda talangtävling. Vi får helt enkelt se vilka som är snäppet vassare! Tävlingen går ut på att den som är först ut på scen hamnar automastiskt på toppen. Det är när nästa tävlande talang antar scen som tävlingen verkligen börjar. Talangen som kommer ut som tvåa på scen måste bevisa sin talang till juryn för att kunna ställa sig på den särka sidan och konkurera ut det första framträdandet. Dyrek och juryn avgör vem som ”stays on top” och vem som ”gets dropped”. Den sista stående på den säkra sidan blir vinnare och får både äran och en stor summa pengar.

Rob Dyrdek var redan vid sexton års åldern en proffesionell skejtare och så tidigt som arton års ålder startade han sitt egna företag och blev snabbt en inspirerande entrepenör. Han var med och producerade sitt egna TV-program, Rob & Big tillsammans med MTV. Detta blev snabbt en succé och snart var den andra reality serien Rob Dyrdek’s Fantasy Factory verklighet. Hans egna produktionspolag producerade Ridiculousness och nu är det dags för nya äventyr i talangtävlingen Amazingness.

Eddie Huang är kock, författare, producent, designer, ja listan kan göras lång. Fresh Off The Boat är den populära komediserien som är inspirerad av hans liv och bok med samma namn. När han inte skriver ägnar han mycket tid i den populära restaurangen, Taiwanese, som finns i både New York och Los Angelses. Där är han inte bara ägare utan arbetar också som kock.

Krystal Bee ses oftast i sammanhang som innehåller musik och undehållning. Hon har medverkat på VMAs, Coachella och Rock the Bells. Bee har också varit med i Reveolt TV, Dish Nation och Steve Aoki’s ”Dim Mak Studios”.

Chris ”Drama” Pfaff flyttade till Los Angeles med drömmer om att jobba i en skateboard-butik, men genom sin kusin Rob Dyrek, blev han en karaktär i Rob & Big och Fantasy Factor. När han var tjugotvå år lanserade han ett T-shirt och streetwear märke, Young & Reckless, som idag har vuxit till en internationellt märke. Kändisar som Puff Daddy och Justin Biber har burit hans design.

Den tioende säsongen av Ridiculousness återvänder med nya avsnitt som fångar Internets roliga och galna videos, de nya katagorierna är bland annat Super She-roes, Bro-Motion, Trust Bombs och Tongue Cam. Kategorier som kommer göra det svårt att hålla sig för skratt.

Amazingness  har premiär fredagen den 5 januari kl. 22.00 och den tionde säsongen av Ridiculousness har preimär den 7 januari kl. 23:00.

Med en räckvidd på över en halv miljard hushåll världen över är MTV ett av världens mest välkända varumärken och den självklara samlingsplatsen för millennials. I över 30 år har MTV utmanat normer och tänjt på gränser för att kunna leverera förstklassig underhållning till unga. Den senaste musiken och galor blandas med TV-serier såsom Teen Mom, Geordie Shore och Ex on the Beach, samt nordiska produktioner som MTV On Fleek och Ridiculousness Sverige. I Norden finns MTV tillgängligt för 5,4 miljoner hushåll. Besök www.mtv.se och gilla oss på Facebook; www.facebook.com/MTV.Sweden.