Världspremiär för Lady Gagas nya video på MTV

Ikväll visar MTV Lady Gagas nya video till låten Million Reasons - först av alla. Videon till den andra singeln från albumet Joanne blir en fortsättning på historien som visades i videon till världshiten Perfect Illusion.

Ikväll är det världspremiär för Lady Gagas nya video till låten ”Million Reasons” exklusivt på MTV, världen över. I Sverige visas den kl. 21.00. Million Reasons är hennes andra singel från albumet Joanne och videon är en fortsättning på albumets första singel ”Perfect Illusion”. Lady Gaga kommer också att ta över MTVs amerikanska Instagram-konto under dagen och ge oss en exklusiv inblick i hennes värld.

Lady Gagas femte studioalbum Joanne har toppat listor över hela världen och är ett av de bäst säljande albumen under 2016. Förutom försäljningsrekord så blev Lady Gaga även den första kvinnliga artisten med fyra listettor på Billboard Top 200 detta årtionde.

"Million Reasons", vars video fungerar som en fortsättning på "Perfect Illusion" har skrivits av Lady Gaga, Hillary Lindsey och Mark Ronson och samproduceras av Lady Gaga, Mark Ronson och Bloodpop.

Missa inte världspremiären av musikvideon till Million Reasons kl. 21.00 på MTV.

Press bilder för nedladdning:

Embed code till teaser:
<div style="background-color:#000000;width:520px;"><div style="padding:4px;"><iframe src="http://media.mtvnservices.com/embed/mgid:arc:video:mtvema.com:37c0814e-a1e8-4027-a1ff-4041c5d69903" width="512" height="288" frameborder="0"></iframe><p style="text-align:left;background-color:#FFFFFF;padding:4px;margin-top:4px;margin-bottom:0px;font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:12px;"><b><a href="http://http://tv.mtvema.com/video/lady-gaga-million-reasons-trailer/y1begl">Lady Gaga - Million Reasons Trailer</a></b></p></div></div>

Karolina Moberg, PR ansvarig

MTV är världens främsta varumärke för ungdomar. Med en global räckvidd på över 785 miljoner hushåll är MTV hemmet för milleniumgenerationen, musikfans och artister samt en pionjär i skapandet av innovativa program för ungdomar.  MTV både reflekterar och skapar popkultur med sitt prisvinnande innehåll byggt på gripande storytelling, utforskande av musik och aktivism på TV, webben, mobilen och sociala medier. Utanför USA är MTV en del av Viacom International Media Networks, en del av Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA), ett av världens ledande företag i skapandet av program och innehåll för alla plattformar. www.mtv.se