Zara Larsson vinnare igen på MTV EMAs

Zara Larsson vann Best Swedish Act under årets MTV EMA i London, där hon också gjorde ett bejublat framträdande med Cleand Bandit och megahiten Symphony. Eminem var tillbaka på EMA-scenen för första gången på fyra år och spelade för sin nya singel ”Walk on Water”, tillsammans med gästartisten Skylar Grey.

Galan, som gick av stapeln under söndagskvällen, innehöll uppträdanden av stjärnor som kvällens värd Rita Ora, U2 som även fick priset Global Icon, Liam Payne och The Killers. Shawn Mendes vann kategorin Best Artist och uppträdde med sin superhit There’s Nothing Holding Me Back, som även blev Best Song. Stjärnskottet Camilla Cabelo vann i kategorin Best Pop och gjorde även hon ett uptträdande som bland annat inkluderade en swimming pool. Travis Scott framförde sin hit Butterfly Effect – och entrade scenen på en svävande, gigantisk fågel medans den brittiska rapparen Stormzy gjorde entré i en polisbil.

Kvällens värd Rita Ora framförde ett medley av sina hitlåtar Your Song och Anywhere, tillsammans med över 50 dansare.

Världsstjärnan Demi Levato uppträdde med en mix av sina superhits “Sorry Not Sorry” och  “Tell Me You Love Me”, och Kesha gjorde ett starkt statement med hitten Learn to Let Go. DJ:n David Guetta stängde galan med sin nya singel Dirty, Sexy, Money med gästartisterna French Montana och Charli XCX.

Rita Ora avslutade showen med att för första gången dela ut MTV EMA Power of Music Award, som hedrade artisterna som stöttat de drabbade efter Grenfell. Ora avslöjade även att nästa års MTV EMA hålls i Bilbao, Spanien.

Nedan listas samtliga vinnare på mtV EMA 2017. För bilder och videos, vänligen besök press.mtvema.com

Samtliga vinnare på MTV EMA 2017

Stormzy - UK & Ireland

Lali - Argentina

FULL PERFORMANCE LIST

Rita Ora – “Your Song,” “Anywhere”

Demi Lovato – “Sorry Not Sorry,” “Tell Me You Love Me”

Kesha – “Learn to Let Go”

Shawn Mendes – “There's Nothing Holdin’ Me Back”

The Killers – “The Man”

Clean Bandit – “Miss You” ft. Julia Michaels, “Symphony” ft. Zara Larsson, “Rockabye” ft. Anne-Marie

Stormzy – “Big For Your Boots”

Camila Cabello - “Havana”

U2 – “Get Out of Your Own Way,” remote from Trafalgar Square

Eminem – “Walk on Water” ft. Skylar Grey

French Montana – “Unforgettable” ft. Swae Lee

Travis Scott – “Butterfly Effect”

David Guetta ft. Charli XCX, French Montana –“Dirty Sexy Money”

Liam Payne – “Strip That Down”

Med en räckvidd på över en halv miljard hushåll världen över är MTV ett av världens mest välkända varumärken och den självklara samlingsplatsen för millennials. I över 30 år har MTV utmanat normer och tänjt på gränser för att kunna leverera förstklassig underhållning till unga. Den senaste musiken och galor blandas med TV-serier såsom Teen Mom, Geordie Shore och Ex on the Beach, samt nordiska produktioner som MTV On Fleek och Ridiculousness Sverige. I Norden finns MTV tillgängligt för 5,4 miljoner hushåll. Besök www.mtv.se och gilla oss på Facebook; www.facebook.com/MTV.Sweden.