Malmöföretaget MultiQ har erhållit order på 700 skärmar till Benelux

Report this content

Malmöföretaget MultiQ har erhållit order på 700 skärmar till Benelux MultiQ har erhållit order på 700 skärmar från MultiQs nederländska partner TWECO. Skärmarna är kundanpassade och ska installeras hos två slutkunder i butiksmiljö. Ordern uppgår till ca 4 Mkr. De är båda uppföljningsorder och väntas följas av fler framöver. Tillsammans med ordern från Amsterdams flygplats Schiphol för någon månad sedan gör detta Benelux till den snabbast växande marknaden för MultiQ. "Det är roligt att vi börjar få luft under vingarna på kontinenten. Vi har jobbat länge på det och projekten ovan visar att de kunder som en gång insett fördelarna med MultiQs kompetens inom kundanpassning, stannar hos oss och vi får följa dem i deras expansion" säger Jonathan Nilsson, MultiQs VD. " Benelux har nu blivit vår största marknad utanför hemmamarknaderna Sverige och Norge. Vi ser även en begynnande tillväxt i flera andra europeiska länder" För ytterligare information vänligen kontakta: Jonathan Nilsson, VD MultiQ Products AB. Tfn: 040-14 35 38, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 38 E-post: jonathan.nilsson@multiQ.se Se även hemsidan, www.multiQ.se, där nerladdningsbara bilder finns. Bolagets kvartalsrapport publiceras den 8:e maj. Fakta om MultiQ: Företaget bildades 1988 i Malmö. Tillverkar platta bildskärmar för publika miljöer och erbjuder stora möjligheter till skräddarsydda lösningar. År 2000 omsatte MultiQ 126 MSEK och hade 33 anställda. MultiQ är noterat på O-listan. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/16/20020416BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/16/20020416BIT00360/wkr0002.pdf