MultiQ tar hem order värd ca 52 miljoner SEK

MultiQ tar hem order värd ca 52 miljoner SEK MultiQ har genom sitt norska säljbolag fått en stororder från Statoil på platta bildskärmar. Skärmarna är avsedda dels för hemmabruk, d v s personalköp, åt de anställda på Statoil i Norge och dels för Statoils kontor. Ordervärdet uppgår till ca 42 miljoner NOK (motsvarande 52 miljoner SEK) och leverans kommer att påbörjas redan under tredje kvartalet och beräknas avslutas under innevarande år. Ordern är den största för MultiQ någonsin. Det norska säljbolaget är dock sedan tidigare marknadsledande inom segmentet personalköp genom ett antal stora orders till bl a Den Norske Bank, Nordea samt Vesta Försäkring. "Vi ser detta som en bekräftelse på ett ökat intresse för platta bildskärmar även i hemmet och planerar nu för samma genombrott även på den svenska marknaden. Vi har en organisation som är väl förberedd för det," säger Martin Gullberg, VD på MultiQs huvudkontor i Malmö. För ytterligare information vänligen kontakta: Martin Gullberg, VD MultiQ Products AB. Tfn: 040-14 35 14, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 14 E-post: mg@multiQ.se Se även hemsidan, www.multiQ.se, där nerladdningsbara bilder finns. Fakta om MultiQ: Företaget bildades 1988 i Malmö. MultiQ tillverkar kundanpassade platta bildskärmar för publika miljöer och erbjuder stora möjligheter till skräddarsydda lösningar. År 2001 omsatte MultiQ 126 MSEK och hade 33 anställda. MultiQ är noterat på O-listan. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020624BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020624BIT00670/wkr0002.pdf