MultiQ tecknar ramavtal med multinationell koncern

MultiQ tecknar ramavtal med multinationell koncern Malmöföretaget MultiQ har idag tecknat ramavtal med en multinationell koncern. Avtalet omfattar i ett första skede leverans av drygt 5000 platta bildskärmar till koncernens varuhus i ca 20 länder under en 3- årsperiod. " Med hänsyn till kundens önskemål kan vi tyvärr inte nämna deras namn. Detta gör dock inte avtalet mindre betydelsefullt för oss. Framförallt för att kunden efterfrågat alla de särskiljande egenskaper MultiQ- skärmen erbjuder för publika och därmed påfrestande miljöer. Konstruktion i aluminiumchassi och skyddsglas gör den både slag- och stöttålig samt lätt att rengöra, kundspecifika lösningar gör den integrerbar och lättarbetad samt en stilren design som smälter väl in i miljön. Därtill kommer de ergonomiska fördelarna med försumbara emissionsvärden vilket ger trygghet åt användaren. Kort sagt har vi här verkligen kunnat erbjuda konceptet kundanpassade platta bildskärmar i sin helhet och det gläder oss verkligen", säger Martin Gullberg, VD på MultiQ. För ytterligare information vänligen kontakta: Martin Gullberg, VD MultiQ Products AB. Tfn: 040-14 35 14, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 14 E-post: mg@multiQ.se Se även hemsidan, www.multiQ.se, där nerladdningsbara bilder finns. Fakta om MultiQ: Företaget bildades 1988 i Malmö. Tillverkar kundanpassade platta bildskärmar för publika miljöer och erbjuder stora möjligheter till skräddarsydda lösningar. År 2001 omsatte MultiQ 126 MSEK och hade 33 anställda. MultiQ är noterat på O-listan. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00190/wkr0002.pdf