MultiQ tecknar ytterligare viktigt ramavtal

MultiQ tecknar ytterligare viktigt ramavtal Det har varit en händelserik vår för Malmöbaserade MultiQ. Först tecknades ett prestigefyllt ramavtal med en multinationell koncern, omfattande leverans av drygt 5 000 platta bildskärmar till varuhus i ca 20 länder. Därutöver fick man en stororder från norska Statoil på ca 13 000 platta bildskärmar samt en order på 1 100 skärmar till Frankfurt Flygplats. Nu har MultiQ tecknat ytterligare ett viktigt ramavtal, denna gång med ett namnkunnigt IT-tjänsteföretag som är en av de främsta leverantörerna till stora svenska och internationella detaljhandelskedjor, banker och kontor. MultiQs skärmar ingår i leveransen till en av dessa kunder. "Att man valde MultiQs bildskärmar beror på att den har alla de egenskaper som behövs i krävande miljöer - med robust konstruktion och hög kvalitet. MultiQs platta skärm är på grund av den stilrena designen också lätt att integrera i våra kunders befintliga miljö. Vi är mycket glada för avtalet som åter igen bekräftar att vi är svårslagna i det starkt växande segmentet - kundanpassade platta bildskärmar för offentliga miljöer på den nationella såväl som internationella marknaden. Med hänsyn till önskemål från kunden kan vi i dagsläget inte offentliggöra deras namn. Vi har förhoppningen att inom avtalet få leverera 5 000-7 000 bildskärmar under kommande 3-5-årsperiod.", säger Jonas Wästberg, VD på MultiQ. För ytterligare information vänligen kontakta: Jonas Wästberg VD MultiQ Products AB. Tfn: 040-14 35 38, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 00 E-post: mg@multiQ.se Se även hemsidan, www.multiQ.se , där nedladdningsbara bilder finns. Fakta om MultiQ MultiQ Products AB bildades 1988 i Malmö. Företaget tillverkar kundanpassade platta bildskärmar för publika miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. År 2001 omsatte man 126 MSEK och hade 33 anställda. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=21368 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/16/20020916BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/16/20020916BIT00050/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/16/20020916BIT00050/bild.html Pictures