Ny VD på MultiQ från 15 augusti

Report this content

Ny VD på MultiQ från 15 augusti MultiQs omvandling från utvecklingsbolag till ett nischföretag med det unika konceptet, kundanpassade platta bildskärmar, är nu framgångsrikt genomförd. I den nya starkt marknadsorienterade organisationen fokuserar företaget på att öka försäljningsvolymen och nå samma höga marknadsandelar i Europa som på hemmamarknaden, Skandinavien. Nuvarande VD Jonathan Nilssons uppdrag på MultiQ är därmed slutfört. Jonathan, som lett MultiQ i tre år, går vidare till Malmöbaserade Cydonia Development AB, moderbolag till bland andra Nationalencyklopedin, Fleur de Santé och Bra böcker. Under perioden 19 april - 15 augusti träder Martin Gullberg, viceVD och MultiQs grundare in som tillförordnad VD på MultiQ. Ny VD på MultiQ blir Jonas Wästberg, som tillträder befattningen per den 15:e augusti Jonas Wästberg kommer närmast från Cardo Door AB, Europas ledande tillverkare av industriportar och dockningsutrustning. Efter en inledande karriär som produktchef och därefter som VD för Cardo Door Export AB har han de senaste tre åren ansvarat för Cardo Doors sju säljbolag i Norden. Jonas Wästberg har en gedigen erfarenhet av att leda och utveckla säljbolag främst inom business to business i Europa och övriga världen. - Detta är ett strategiskt steg helt i linje med vår nyfokusering. Det är resurskrävande att genomföra en omstrukturering men Jonathan Nilsson har lyckats med detta på ett bra och kostnadseffektivt sätt och nu välkomnar vi en VD med Jonas Wästbergs erfarenheter, säger Johan Hernmarck styrelseordförande i MultiQ. För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Hernmarck, styrelseordförande. Tfn: 08-6140001, mobil: 0705-206060 Jonathan Nilsson, VD Tfn:040-143538, mobil 0709-743538 Se även www.multiQ.se Fakta om MultiQ: Företaget bildades 1988 i Malmö. Tillverkar platta bildskärmar för publika miljöer och erbjuder stora möjligheter till skräddarsydda lösningar. År 2001 omsatte MultiQ 126 MSEK och hade 35 anställda. MultiQ är noterat på O-listan. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/19/20020419BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/19/20020419BIT00100/wkr0002.pdf