Affär i Ryssland slutligt bekräftad

MultiDocker kan nu bekräfta en affär i Ryssland gällande en order, som tidigare kommunicerats, då alla tillstånd har blivit klara. Affären omfattar två CH 1100 till ett ordervärde av ca 14 MSEK. Kunden finns på ryska Stillahavskusten och har sedan tidigare ett antal maskiner från MultiDocker.

”Det är mycket glädjande att avtalet nu kan slutföras och att vi kan planera in tillverkning och leverans av maskinerna. Vi har god beläggning i vår montagehall under perioden fram till sensommaren, och tack vare vårt effektiviseringsarbete med produktionsprocessen under 2019 kan vi nu möta kunders krav på kortare leveranstider,” säger Maria Bogren, vd på MultiDocker.

För mer information vänligen kontakta:

Maria Bogren, vd

MultiDocker Cargo Handling AB är ett svenskt bolag som är verksamt globalt. MultiDocker utvecklar, tillverkar, och säljer maskiner och logistiklösningar för materialhantering i hamnar och terminaler. Bolaget verkar i ett segment med god tillväxt och potential för effektivitets- och miljöförbättringar. MultiDocker har ett nära samarbete med Caterpillar, världens största tillverkare av stora anläggningsmaskiner.

Denna information är sådan information som MultiDocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 mars 2020 kl. 15:15 CET.

Maria Bogren, vd, Tel: 070-303 82 18, Email: maria.bogren@multidocker.com