Extra bolagsstämman i MultiDocker inställd

Styrelsen i MultiDocker Cargo Handling AB har ikväll, 24 mars 2020, efter närmare analys tillsammans med ekonomiska rådgivare, kommit fram till att det egna kapitalet enligt kontrollbalansräkning per den 24 mars 2020 väsentligen överstiger det registrerade aktiekapitalet med 50% varför den extra stämman (tillika första kontrollstämma) som var planerad till den 25 mars 2020 ställs in.

För mer information vänligen kontakta:

Percy Österström, styrelseordförande

Email: percy.osterstrom@multidocker.com

MultiDocker Cargo Handling AB är ett svenskt bolag som är verksamt globalt. MultiDocker utvecklar, tillverkar, och säljer maskiner och logistiklösningar för materialhantering i hamnar och terminaler. Bolaget verkar i ett segment med god tillväxt och potential för effektivitets- och miljöförbättringar. MultiDocker har ett nära samarbete med Caterpillar, världens största tillverkare av stora anläggningsmaskiner.

Denna information är sådan information som MultiDocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 mars 2020 kl. 19:30 CET.

Percy Österström, styrelseordförande, tel: 070 53 196 03, email: percy.osterstrom@multidocker.com.