MultiDocker gör affärer i Europa

NORRKÖPING, SVERIGE, den 28 juni, 2019 – MultiDocker har träffat avtal för tre materialhanterare i Europa. Avtalen omfattar leverans av en CH85C samt ytterligare två CH600 för den svenska marknaden. Maskinerna kommer att användas i både i hamnverksamhet, bulkhantering, och vedhantering. Det sammanlagda ordervärdet uppgår till ca 14 MSEK.

”Vi är mycket glada över att kunderna har valt MultiDocker som sin samarbetspartner för materialhanteringsmaskiner,” säger Fredrik Österström, CPO och Säljansvarig Europa i MultiDocker. Det faktum att vi har startat bygga CH600 i Norrköping är glädjande nu när vi får fler avslut på hemmamarknaden,” förklarar Fredrik.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Maria Bogren, VD

MultiDocker Cargo Handling AB, en världsledande tillverkare av anpassningsbara och effektiva materialhanterare samt optimering av logistikflöden, är ett svenskt bolag som är verksamma globalt. MultiDocker utvecklar, tillverkar, och säljer maskiner och logistiklösningar för materialhantering i hamnar och terminaler. Bolaget verkar i ett segment med god tillväxt och potential för effektivitets- och miljöförbättringar. MultiDocker har ett nära samarbete med Caterpillar, världens största tillverkare av stora anläggningsmaskiner.

Denna information är sådan information som MultiDocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 juni 2019 kl. 11:00 CET.

Maria Bogren, VD, Tel: 070 303 82 18, Email: maria.bogren@multidocker.com