MultiDocker gör stor affär i USA

Multidocker har träffat avtal med återförsäljare i USA om totalt 6 enheter till ett värde av ca 30 MSEK. Maskinerna är av typen CH600 och CH800, de minsta modellerna i MultiDocker-programmet och är planerade för användning för bulk och skrothantering i första hand. Leveranserna är planerade att slutföras under 2021.

”Vi är mycket nöjda med affären till en av våra partners, som vi samarbetat med under ett antal år.” säger Percy Österström, styrelseordförande i MultiDocker. ”Samma partner arbetar nu med ett antal projekt bland annat ”flermaskinsaffärer”, som gör att vi bedömer att USA marknaden är på väg tillbaka efter den totala nedgången som pandemin förorsakade under 2020. Vi har flera projekt och förfrågningar, och förbereder oss för att försöka möta den på bästa sätt. Det är också glädjande att notera det ökade intresse för E-Power som vi bearbetar främst i Norra Europa men även lite oväntat i USA.” fortsätter Percy.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Percy Österström, styrelseordförande
Email: percy.osterstrom@multidocker.com

Denna information är sådan information som Multidocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 februari 2021 kl 14:30 CET.