MultiDocker publicerar årsredovisning för 2019

MultiDocker publicerar idag årsredovisning för 2019 på www.multidocker.com/about-us/investor-relations/rapporter.

2019 var ett år fullt av utmaningar med brist på rörelsekapital som i sin tur genererade minskad omsättning och ett negativt resultat.

"Trots detta ser vi stor potential i marknaden, även under rådande pandemi fortsätter förfrågningarna från kunderna att komma, inte minst avseende eldrivna maskiner." säger Maria Bogren, VD i MultiDocker.

"Omstruktureringen som startades under 2019 ger förutsättningar för effektivare produktion, med kortare leveranstider och högre kvalitet, samtidigt som det innebär en sänkning av kostnaderna." fortsätter Maria.

FINANSIELL SAMMANFATTNING ÅRSREDOVISNING 2019

Intäkt 77,2 MSEK (141,1 MSEK)

EBIT -52,1 MSEK (-23,7 MSEK)

Resultat / aktie -0,149 SEK (-0,136 SEK)

Fullständig 2019 årsredovisning finns på MultiDockers hemsida; www.multidocker.com/about-us/investor-relations/rapporter.

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Bogren, VD

Denna information är sådan information som Multidocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 maj 2020 kl 15:45 CET.