MultiDockeraffärer i Ryssland och Skandinavien

MultiDocker har fått en order från en existerande kund på Stillahavskusten i Ryssland gällande två CH 1100. Maskinerna är avsedda för hamnverksamhet och ska levereras under 2020. Affären är förbehållen ett standardvillkor gällande importtillstånd i Ryssland.

I Skandinavien har samtidigt en överenskommelse träffats om leverans av en CH 1100.

Det sammanlagda ordervärdet för dessa tre maskiner uppgår till ca 20 MSEK.

”Vi är mycket glada över att ha fått dessa ordrar från kunder som ställer höga krav på kapacitet och kvalitet. Vi tog den ryska ordern i stark konkurrens tack vare vårt goda samarbete med återförsäljare i Ryssland,” säger Maria Bogren vd på MultiDocker.

För mer information vänligen kontakta:

Maria Bogren, vd

MultiDocker Cargo Handling AB är ett svenskt bolag som är verksamt globalt. MultiDocker utvecklar, tillverkar, och säljer maskiner och logistiklösningar för materialhantering i hamnar och terminaler. Bolaget verkar i ett segment med god tillväxt och potential för effektivitets- och miljöförbättringar. MultiDocker har ett nära samarbete med Caterpillar, världens största tillverkare av stora anläggningsmaskiner.

Denna information är sådan information som MultiDocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 december 2019 kl. 12:45 CET.

Maria Bogren, vd, Tel: 070-303 82 18, Email: maria.bogren@multidocker.com