MultiDockeraffärer i Skandinavien

MultiDocker har avtalat om två affärer till ett sammanlagt värde av 16,5 MSEK. Kunderna finns i Skandinavien och leverans sker 2020.

”Våra stora maskiner är särskilt intressanta för hamnindustrin tack vare hög lastkapacitet kombinerat med låg bränslekonsumtion per hanterat ton. Den kostnadseffektiviteten tillsammans med lägre emissioner hjälper hamnar att vara konkurrenskraftiga och ha ett miljöfokus,” säger Fredrik Österström CPO och Säljansvarig Europa i MultiDocker.

För mer information vänligen kontakta:

Maria Bogren, VD

MultiDocker Cargo Handling AB är ett svenskt bolag som är verksamt globalt. MultiDocker utvecklar, tillverkar, och säljer maskiner och logistiklösningar för materialhantering i hamnar och terminaler. Bolaget verkar i ett segment med god tillväxt och potential för effektivitets- och miljöförbättringar. MultiDocker har ett nära samarbete med Caterpillar, världens största tillverkare av stora anläggningsmaskiner.

Denna information är sådan information som MultiDocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 december 2019 kl. 08:30 CET.

Maria Bogren, VD, Tel: 070 303 82 18, Email: maria.bogren@multidocker.com