Stormaskinsaffär i USA

CH1100 växer i popularitet i USA

NORRKÖPING, SVERIGE den 22 mars, 2019 – MultiDocker, en världsledande tillverkare av anpassningsbara och effektiva lasthanterare, har sålt ytterligare en av företagets näst största lasthanterare, CH1100, till en kund i mellanvästern, USA. Avtalet träffades den 22 mars 2019 och leverans är beräknad till slutet av 2019. Ordervärdet uppgår till cirka 8 MSEK.

”Den här maskinen skall lasta och lossa pråmsystem och kommer att korta ledtiderna i processerna,” säger Simon Österström, Regionchef Nordamerika i MultiDocker. ”Nordamerika är en marknad med stor potential för MultiDocker och de CAT-återförsäljare som vi samarbetar med har en ledande position i sina marknadsområden. Tack vare det ser vi en mycket starkare efterfrågan på våra lasthanterare och snabbare försäljningar inom våra marknadsområden. Våra logistiklösningar arbetar för att förbättra kostnadseffektiviteten och minska emissioner under drift, och passar den Nordamerikanska marknaden väldigt bra,” fortsätter Simon.

För mer information vänligen kontakta: Percy Österström,CEO. Tel: 070 53 196 03, percy.osterstrom@multidocker.com

Denna information är sådan information som Multidocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 mars kl 16:45 CET.