Apoteksgruppen satsar på Digital Signage

Som annonserat den 24 februari 2010, mottog MultiQ en order om drygt 2 miljoner kronor via samarbetspartnern Atea där Apoteksgruppen är slutkund.

Apoteksgruppen har nu tillsammans med Visual Art lanserat MultiQs Digital Signage lösning på merparten av sina 150 apotek. Lösningen, som är baserad på MulltiQs plattform för Digital Signage, är levererad i samarbete med Atea och oberoende servicegivaren InfoCare, som har lång erfarenhet av att leverera servicetjänster inom Apoteksvärlden.

Apoteksgruppen är nöjd med hur starten av systemet har fungerat ute i butikerna. Bemötandet från både medarbetare och kunder har varit positivt. De digitala skyltarna kommer att bidra till en inspirerande butiksmiljö samt ge lättillgänglig och aktuell information till Apoteksgruppens kunder.

-   Vi är mycket positiva till resultatet. Systemets öppenhet och flexibilitet gör att informationen enkelt kan styras från centralt håll men att ingen belastning görs på bandbredden i butiken under dagtid, säger Ola Andersson, Marknadschef på Apoteksgruppen.

-  Vi är glada och stolta över att Apoteksgruppen valde vår plattform för sin satsning på digitala skyltar. En plattform som uppfyller Apoteksgruppens höga krav på driftsäkerhet, flexibilitet och framtida behov, säger Ove Söderberg, Försäljningschef Sverige på MultiQ.

Apoteksgruppen har valt att samarbeta med Visual Art avseende kanalgrafik, sändning av innehåll och löpande produktioner.

-  Vi är väldigt stolta över att tillsammans med Apoteksgruppen skapat den kanalidentitet och innehållsstrategi som ska stödja Apoteksgruppens kärnverksamhet och affär. MultiQs Digital Signage plattform erbjuder en stabil och säker IT infrastruktur för oss som strategipartner och innehållsleverantör. Tack vare vårt samarbete med MultiQ har vi på Visual Art fått ytterligare en prestigefylld kund säger Henrik Järnefelt, Partner och Business Manager på Visual Art.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-11-29, kl. 08.45.

Ove Söderberg, Försäljningschef  Sverige, MultiQ
Tel.: 46(0)739 41 35 71
E-post: ove.soderberg@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hårdvara, mjukvara och tillbehör. MultiQ har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Nordic i kategorin Small Cap.

Taggar: