Kraftig resultatförbättring i tredje kvartalet

MultiQ visar genomgående förbättrade nyckeltal för tredje kvartalet.

• Intäkterna i kvartalet uppgick till 22,9 Mkr (21,6 Mkr)
  • Resultat efter skatt blev 2,1 Mkr (-4,5 Mkr)
  • Orderingången uppgick till 21,5 kr (15 Mkr)

"MultiQ fortsätter att röra sig i positiv riktning under årets tredje kvartal. Vi levererar vinst och visar genomgående förbättrade nyckeltal. Jämfört med motsvarande kvartal i fjol ökar vi såväl omsättning som orderingång. Glädjande är också att Digital Signage och Kioskapplikationer fortsätter att mogna och att vi fortsätter att få många förfrågningar", säger bolagets VD Anders Laurin.

"De kommande kvartalen är dock mycket svårbedömda då den finansiella situationen i världen har skapat viss oro på marknaden. Ett konkurrenskraftigt erbjudande, stark närvaro på nyckelmarknader, ramavtal som löpande genererar nya order och projekt med goda möjligheter till fortsättningsorder gör att framtiden, trots rådande osäkerhet, ser rimligt positiv ut", fortsätter han.

MultiQs delårsrapport för perioden januari - september är tillgänglig på företagets hemsida www.multiq.se

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2011-11-01 kl 09.15.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)709 74 35 13
E-mail: anders.laurin@multiq.com

Lennart Pihl, Styrelseordförande
E-mail: lennart.pihl.ellpeco@tele2.se

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQs marknadserbjudande består av bildskärmslösningar inkluderat, hårdvara, mjukvara och tjänster för Digital Signage lösningar samt tillhörande kringutrustning. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i kategorin Small Cap. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge och Storbritannien. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.