Lyckad strategi ger rekordår

MultiQs strategi med förvärv, omstrukturering och ökat fokus visar resultat i form av rekordvinst för 2014.

Fjärde kvartalet
    Intäkterna för fjärde kvartalet uppgick till 26,8 Mkr (19,3 Mkr)
    Resultatet efter skatt för fjärde kvartalet uppgick till 2,8 Mkr (-25,0 Mkr)
    Resultat per aktie för fjärde kvartalet blev 0,03 kr (-0,47 kr)

Helåret
    Intäkterna för helåret uppgick till 122,4 Mkr (66,1 Mkr)
    Resultatet efter skatt för helåret uppgick till 16,8 Mkr (-32,0 Mkr)
    Resultat per aktie för helåret blev 0,16 kr (-0,92 kr)

"Vi har lyckats med vår strategi att forma MultiQ till ett modernt effektivt företag och kan stolt redovisa ett rekordstort årsresultat och en välfylld kassa. Vi har nu en stabil grund för att bygga bolaget ännu större.

Vi har skapat Nordens största aktör inom Digital Signage och ville visa att storskalighet ger resultat och kan nu se framåt med tillförsikt", säger bolagets VD Magnus Forsbrand.

För ytterligare information hänvisas till MultiQs bokslutskommuniké 2014 som finns att hämta på www.multiq.se.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 februari 2015 kl. 8:30.

Magnus Forsbrand, VD MultiQ
Tel.: 46 (0)10 211 66 22
E-post: magnus.forsbrand@multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 februari 2015, kl. 08:30.

MultiQ är Nordens största aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar. Starka marknader är detaljhandel, bank, spel samt transport. Kontor finns i Lund och Stockholm samt dotterbolag i Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ grundades 1988 och är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.