MultiQ: nya huvudägarens verksamhet är digitala media inom detaljhandeln.

ZetaDisplay AB har i ett flaggningsmeddelande bekräftat att bolaget under de senaste börsdagarna har förvärvat 10.15% av aktierna i MultiQ International AB.

”Vi ser positivt på att ZetaDisplay investerar i MultiQ”, säger VD Jonas Wästberg. ”ZetaDisplay’s produktkoncept är avsett för olika typer av digitala reklambudskap inom detaljhandeln, ett av MultiQs försäljningsmässigt viktigaste segment. I Sverige och på andra marknader, som Tyskland och England, ser vi att detaljhandeln är inne i ett expansivt skede och marknaden för digitala medier är i stark tillväxt.” Bolagens produkter kompletterar varandra väl och MultiQ s nya skärmserie passar också väl med ZetaDisplay’s koncept. MultiQ’s försäljnings- och serviceorganisation är väl lämpad för marknadsbearbetning avseende produkter inom digitalt media. Det är också intressant att ZetaDisplay är finansierade av isländska finansiärer med mycket stora investeringar inom detaljhandeln, främst i Storbritannien. Dessa kontakter kommer att vara värdefulla i MultiQ’s fortsatta internationella expansion inom denna sektor. MultiQ etablerade i våras ett försäljningskontor i London för att effektivare bearbeta den växande marknaden i Storbritannien. För mer information se www.zetadisplay.com för flaggningsmeddelande.