MultiQ får ännu en tilläggsorder från Tyskland

MultiQ har fått ytterligare en order på specialanpassade bildskärmar från en av Tysklands största varuhuskoncerner. Ordern är värd 3,2 miljoner kronor och är den fjärde ordern från samma kund sedan i mars.

En av Tysklands största varuhuskoncerner har genom MultiQs samarbetspartner IBM lagt en tilläggsorder på 3,2 miljoner kronor. Det är den fjärde ordern från den tyska kunden sedan i mars, och det sammanlagda ordervärdet uppgår nu till 14,2 miljoner kronor. Denna, liksom tidigare order, avser specialanpassade 12 tums bildskärmar för leverans under tredje och fjärde kvartalet 2009. - Tyskland är en viktig marknad för oss och den här ordern har stor betydelse för vår fortsatta framgång där. Den tyska marknaden är dessutom väldigt krävande, vilket gör att vi ständigt måste utveckla och förbättra oss, säger Anders Laurin, VD på MultiQ. MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2009-09-28, klockan 10.00.

Taggar: