MultiQ får en order på 6,4 miljoner kronor från ett stort spelföretag

MultiQ har fått en order värd 6,4 miljoner kronor på digitala skyltar från en kund inom spelbranschen. Kunden har lagt en beställning på bildskärmar med inbyggda mediaspelare som ytterligare  kommer att förstärka spelupplevelsen hos kundens spelombud. Ordern levereras omgående.

– MultiQ är ledande inom digital skyltning för spelmarknaden. En marknad där allt fler aktörer väljer att skapa en bättre spelupplevelse hos spelombuden genom att välja våra digitala skyltar. MultiQs digitala skyltar ger kunderna viktig realtidsinformation för sportspel och lotteri och skapar dessutom en mer attraktiv spelmiljö.

Vi fortsätter vår satsning på spelmarknaden och kommer att ställa ut på branschens stora mässa, The European Lottery Congress, 8-11 juni i Oslo, säger Magnus Forsbrand, VD på MultiQ.

Magnus Forsbrand, VD MultiQ
Tel.: 46 (0)10 211 66 22
E-post: magnus.forsbrand@multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 januari 2015, kl. 08:30.

MultiQ är Nordens största aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar. Starka marknader är detaljhandel, bank, spel samt transport. Kontor finns i Lund och Stockholm samt dotterbolag i Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ grundades 1988 och är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.

Taggar: