MultiQ får fortsättningsorder från Norge

MultiQ har, via norska partnern Visma Retail AS, fått en order värd drygt 1 miljon kronor.

Ordern kommer från den norska detaljhandelskedja som i somras lade sin första order hos MultiQ. Liksom den förra avser denna order skärmlösningar för kassasystem. Orderns värde är 1 miljon kronor och leverans sker främst under fjärde kvartalet.

- Visma Retail gör ett fantastiskt arbete i Norge och det är mycket glädjande att de redan återkommer med en fortsättningsorder, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-09-30, kl. 16.40.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hårdvara, mjukvara och tillbehör. MultiQ har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Nordic i kategorin Small Cap.