MultiQ får ny order från Svenska Spel

MultiQ har fått en order värd drygt 6 miljoner kronor från Svenska Spel. Ordern är en fortsättningsorder och ska levereras under första och andra kvartalet 2011.

Svenska Spel fortsätter att installera digitala skärmar hos sina spelombud och har lagt ännu en order hos MultiQ. Ordern är värd drygt 6 miljoner kronor och är ett led i Svenska Spels skifte från tryckt material till digitaliserad spelinformation. Leverans sker under första och andra kvartalet 2011.

- Projektet är nu inne på det fjärde året och utrullningen kommer att fortsätta, eftersom Svenska Spel ser att det ger resultat, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

- Våra mätningar visar att Digital Signage höjer butikernas omsättning med 5-10 procent, säger Mathias Johansson, projektledare på Svenska Spel.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2011-03-25, kl. 13.00.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hårdvara, mjukvara och tillbehör. MultiQ har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge och Storbritannien. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.

Taggar: