MultiQ får order från Hanza Tarkon AS

MultiQ har fått en order värd 1,2 Mkr kronor från Hansa Tarkon AS. Hanza Tarkon AS ingår i Hanza Group som är en ledande kontraktstillverkare inom telekom, fordonsindustri, medicin och industri.

Ordern avser kundanpassade pekskärmar för avläsning av mätresultat för Perten Instruments produkt Inframatic 9500. Inframatic 9500 är ett nytt analysinstrument för att mäta kvaliteten hos olika sädesslag.

Ordern är värd 1,2 Mkr kronor och kommer att levereras under första halvåret 2012.

- Vi inledde ett samarbete med Perten Instruments i vintras i samband med att de tog fram ett nytt analysinstrument. MultiQs bildskärmar löser behovet av att kunna visa och kommunicera analysresultaten mer omfattande än tidigare, samtidigt som den lever upp till Perten Instruments högt ställda kvalitetskrav, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 oktober 2011, kl. 10:00.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQs marknadserbjudande består av bildskärmslösningar inkluderat, hårdvara, mjukvara och tjänster för Digital Signage lösningar samt tillhörande kringutrustning. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i kategorin Small Cap. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge och Storbritannien. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.

Taggar: