MultiQ får order från nordamerikanskt spelbolag

Western Canada Lottery Corporation (WCLC) har, via partnern Scientific Games, beställt ytterligare hårdvara från MultiQ. Ordervärdet uppskattas till ca 8 MSEK och leverans beräknas ske under sista kvartalet 2020 och första kvartalet 2021. Ordern är ett avrop i det ramavtal som tidigare meddelats under 2019.

WCLC önskar fortsatt utveckla spelupplevelsen hos sina ombud och där skapa en modern och attraktiv spelmiljö med hjälp av interaktiva skärmar.

WCLC är en statlig lotteriorganisation som bedriver lotteri- och spelverksamhet i provinserna Alberta, Saskatchewan och Manitoba samt närliggande tre territorium. Kunden satsar stort på digitalisering för att lyfta och modernisera varumärket. Ombuden ska kunna erbjuda en spelupplevelse som skapar både glädje och spänning. Spelarna förväntar sig en sömlös upplevelse, där de möts av samma budskap oavsett var och när de väljer att spela. Budskap som visas ska vara samma hos ombuden som på nätet. De interaktiva informationsskärmarna kommer att ge kunden tillgång till spel, speltips, resultat och utdelningar. När skärmarna inte används visas marknadsföring av olika spel och kampanjer.

”Spelarnas förväntningar på en modern spelupplevelse gör att spelmarknaden nu genomgår samma digitala resa som vi ser hos övriga detaljhandeln. Med moderna och innovativa lösningar skapar WCLC en attraktiv kundupplevelse hos ombuden. Genom vårt partnerskap med Scientific Games öppnas fler marknadsmöjligheter internationellt”, säger Henrik Esbjörnson, vd MultiQ.

Henrik Esbjörnson
VD och Koncernchef MultiQ
Tel.:

E-post: henrik.esbjornson@multiq.com

Denna information är insiderinformation som MultiQ är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande som ovan.

MultiQ är en ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar på den Nordeuropeiska marknaden. Våra kunder finns främst inom detaljhandel, bank, spel, transport och corporate communication. Kontor finns i Lund, Stockholm, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com.