MultiQ får order från Tyskland

MultiQ har fått en order värd 1 Mkr. Ordern är en fortsättningsorder från en existerande kund och kommer levereras löpande under en tolvmånadersperiod.

Kunden befinner sig inom industrisegmentet vilket medför extremt höga krav på precision och tillförlitlighet. MultiQ kommer att leverera en kundanpassad 15” pekskärm i egen färg.

"Våra skärmar svarar mot de extremt höga krav på precision och tillförlitlighet som ställs inom det tyska industrisegmentet. Det är med stor tillfredsställelse jag konstaterar att MultiQs lösningar står sig mycket väl i en internationell jämförelse", säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 september 2011, kl. 08:45.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQs marknadserbjudande består av bildskärmslösningar inkluderat, hårdvara, mjukvara och tjänster för Digital Signage lösningar samt tillhörande kringutrustning. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i kategorin Small Cap. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge och Storbritannien. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.