MultiQ får order på digitala skärmar till Tyskland

MultiQ har fått en order värd 1,25 miljoner kronor på digitala skärmar till ännu ett världsledande bolag inom hälsovård. Leverans kommer att ske under första kvartalet 2016.

Touchskärmarna är avsedda att användas i laboratoriemiljö, vilket ställer mycket höga krav på design och kvalitet när det gäller kundanpassning, tålighet och tillförlitlighet. MultiQ levererar robusta, högkvalitativa bildskärmslösningar i skandinavisk, tidlös design som är väl anpassade för denna miljö.

-. Inom hälsovård har vi redan levererat Digital Signage till ett hundratal mottagningar och vårdcentraler i Sverige där man i väntrummen visar information och underhållning för patienterna. Tyskland är en viktig marknad för vår europeiska expansion med stor tillväxtpotential. Vi tar med denna order är ännu ett steg mot vår vision att bli Europas största helhetsleverantör inom Digital Signage, säger Magnus Forsbrand, VD på MultiQ.

Magnus Forsbrand, VD MultiQ

Tel.: +46 (0)10 211 66 22

E-post: magnus.forsbrand@multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande enligt rubrik ovan.

MultiQ är Nordeuropas största aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar. Starka marknader är detaljhandel, bank, spel samt transport. Kontor finns i Lund och Stockholm samt dotterbolag i Danmark, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ grundades 1988 och är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap.
Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.