MultiQ får stororder

En av Englands största detaljhandelskedjor har valt MultiQ som leverantör.
Ordervärdet uppgår till ca 22 MSEK. Ordern är en av bolagets enskilt största någonsin. Leverans kommer att ske under 2008.

Lösningen består av två skärmar monterade på en sk POS-pole. (POS = Point Of Sale) Den ena skärmen med pekfunktion är vänd mot kassören medan den andra är vänd mot kunderna och kommer att användas för reklam, information och promotion.
Lösningen är framtidsinriktad och anpassad för ökad interaktion med kunderna.

Thomas Keifer, VD på MultiQ
- Kunden väljer vår lösning tack vare den bevisade hållbarheten hos MultiQs produkter. Kundens miljö kräver i högsta grad skärmar som tål slitage.
Ytterligare en faktor som avgjorde till MultiQ’s fördel är att våra skärmar är ”framtidssäkra”, dvs att produktens yttre design är enhetlig och långvarig.
Eftersom kunden löpande expanderar med flera etableringar är det viktigt att kunna
tillhandahålla skärmar med exakt samma utseende, trots att teknologin löpande uppdateras.

Lösningen med två skärmar varav en används för kundkommunikation ser bolaget en ökad efterfrågan på.

Thomas Keifer;
- ”En andra skärm som kan vara interaktiv ger våra kunder möjlighet att sända uppdaterade och ögonblicksanpassade budskap. Vi har under det senaste halvåret sett en markant ökad efterfrågan avseende liknande lösningar.” Och fortsätter,”MultiQ är inne i en intressant utveckling. Den här ordern skapar en bra plattform för fortsatt stark tillväxt under 2008.”