MultiQ lanserar ett nytt partnerprogram

MultiQ lanserar ett nytt partnerprogram för värdeskapande partners. Programmet, som kallas MultiQ Value Partner Program, är ett led i MultiQs satsning på att utveckla den europeiska marknaden för olika bildskärmslösningar såsom Digital Signage.

Det nya programmet vänder sig till värdeskapande partners, det vill säga företag som påverkar, underlättar och ger mervärde åt slutkunder som står inför en investering i MultiQs produkter och tjänster. Partnerprogrammet ska formalisera och effektivisera relationerna mellan MultiQ och dessa företag. Syftet med det nya programmet är att utveckla marknaden för Digital Signage och andra bildskärmslösningar genom till exempel samarbeten och gemensamma projekt. Programmet kommer även att innebära ytterligare fördelar för redan anslutna säljande partners. - Det nya partnerprogrammet i kombination med vårt befintliga program för säljande partners gör MultiQ väl positionerat att möta en ökad efterfrågan i takt med att affärsklimatet i Europa gradvis förbättras, säger Anders Laurin, VD på MultiQ. Lanseringen av MultiQ Value Partner Program är en fortsatt satsning på en indirekt affärsmodell. Första steget i denna satsning var när MultiQ i februari i år lanserade ett program för säljande partners. Tillsammans ska de båda partnerprogrammen förbättra det totala erbjudandet till slutkunder och effektivisera respektive partners verksamhet. Ytterligare information kring MultiQ Value Partner Program finns på www.multiq.com/partner MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2009-09-01, kl. 10.00.