MultiQ levererar Digital Signage till europeisk spelaktör

MultiQ har tecknat ramavtal med ett stort europeiskt spelbolag gällande Digital Signage-system till bolagets spelombud. Ramavtalet är värt drygt 16 Mkr.

MultiQ har fått ännu ett erkännande från spelbranschen. En stor europeisk spelaktör har tecknat ett ramavtal till ett värde av drygt 16 Mkr, som innebär att bolaget kan avropa Digital Signage-system till samtliga sina spelombud. Avtalet omfattar skärmar, mediespelare och servermjukvara. Målsättningen är att bolaget ska ha installerat Digital Signage till sina samtliga ombud senast under första kvartalet 2012.

-          Kunden är en av de ledande aktörerna inom spelbranschen och ramavtalet är en bekräftelse för oss på att våra lösningar håller högsta nivå och möter de krav som dagens spelbolag ställer, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

Detta är MultiQs tredje affär inom spelsegmentet i år. Tidigare har bolaget fått order från Svenska Spel och ett norskt spelbolag.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2011-05-02, kl. 08:30.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hårdvara, mjukvara och tjänster. MultiQ har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.

Taggar: