MultiQ levererar till Scientific Games

MultiQ uppger att bolaget tagit en order på leverans av bildskärmar till Scientific Games. Bildskärmarna kommer att ingå som en integrerad del i Scientific Games Extrema ® MX
lotteriterminaler.
Ordervärdet beräknas hamna på strax över 5 Mkr. Leverans är planerad att ske under kvartal 3 2007.

Ordern omfattar två separata leveranser: dels till Golden Casket, Queensland, Australien dels det ungerska statslotteriet Szerencsejáték Zrt, landets största leverantör av spel och lotteri.
MultiQ kommer att leverera bildskärmslösningar anpassade enligt kundernas önskemål.
Till Golden Casket levereras MQ215 med röd front och grå rygg, non touch med antireflexglas, monterade på MultiQs POS-pole (höj- och sänkbar, vridbar montering som tillåter dold kabeldragning).
Ordern till Szerencsejáték Zrt består av MQ212, svartlackerade, non touch med antireflexglas, även de monterade på MultiQs Pos-pole.

Thomas Keifer, VD på MultiQ, kommenterar affären:
- Sedan Scientific Games uppköp av EssNet har en öppen dialog förts mellan bolagen. Det är tillfredsställande att MultiQs produkter och de egenskaper som gör vårt erbjudande unikt, nu leder till nya affärer. Spel- och lotteriverksamheter utgör en miljö med ett stort antal användare och stort slitage. Detta innebär krav på hållbarhet och tillförlitlighet som MultiQs produkter mycket väl lever upp till.

Scientific Games Corporation är en globalt verksam leverantör av lotterisystem, terminaler och tjänster inom en rad spel och spelrelaterade områden.
Golden Casket är ett av världens äldsta och mest framgångsrika lotteri organisationer. Golden Casket ägs av delstatsregeringen i Queensland, Australien.
Szerencsejáték Zrt är Ungerns största spel - och lotteribolag och ägs av den ungerska staten.