MultiQ stärker ledarpositionen inom digitala butikslösningar

Väldefinierat fokus och genomförd omstrukturering ger ökad omsättning och starkt resultat för tredje kvartalet i rad.

Tredje kvartalet
- Intäkterna för tredje kvartalet uppgick till 31,0 Mkr (13,1 Mkr)
- Resultatet efter skatt för tredje kvartalet uppgick till 4,9 Mkr (-2,3 Mkr)

Perioden januari-september
- Intäkterna för perioden januari-september uppgick till 95,5 Mkr (46,8 Mkr)
- Resultatet efter skatt för perioden januari-september uppgick till 14,1 Mkr (-7,0 Mkr)

"I vår position som nordens största aktör inom Digital Signage har vi utvecklat våra fokusmarknader: Detaljhandel, Bank, Spel och Transport. Detta har lett till såväl nya som fortsatta affärer. Väldefinierat fokus och genomförd omstrukturering har gett ökad omsättning och ett starkt resultat för tredje kvartalet i rad. Det är också glädjande att vi under kvartalet fått viktiga order från internationella kunder i Norge, Tyskland och Nordamerika. Vi ökar därför vårt internationella fokus och satsar nu ännu mer på internationell tillväxt under mottot ”MultiQ – Leading Digital Signage", säger bolagets VD Magnus Forsbrand.

För ytterligare information hänvisas till MultiQs delårsrapport januari-september 2014 som finns att hämta på www.multiq.se.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 november 2014 kl. 8:30.

Magnus Forsbrand, VD MultiQ
Tel.: 46 (0)10 211 66 22
E-post: magnus.forsbrand@multiq.com

MultiQ är Nordens största aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar. Starka marknader är detaljhandel, bank, spel samt transport. Kontor finns i Lund och Stockholm samt dotterbolag i Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ grundades 1988 och är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.