MultiQ vinner ny kund inom spelbranschen

Atlantic Lottery Corporation (ALC) i Kanada tecknar avtal för MultiQs mjukvara och tillhörande service och support via partnern Scientific Games. Lotteriorganisationen önskar vidareutveckla spelupplevelsen i kassalinjen hos ombuden. Ordervärdet uppskattas till ca 9 MSEK under en femårsperiod. En första leverans kommer att ske under våren 2021.

Spelmarknaden i världen har påbörjat samma digitala resa som inom detaljhandeln. Digital skyltning stärker kundupplevelsen, förbättrar kommunikationen och bidrar till ökad försäljning. Digitala skärmar kommer att placeras vid kassan för att göra kunderna uppmärksamma och intresserade av tillgängligt spelutbud och kampanjer.

”Spelbranschen efterfrågar avancerade lösningar med fokus på integrationer. Avtalet är en bekräftelse på att vi har ett starkt erbjudande till marknaden. Vi har lång erfarenhet inom branschen och erbjuder en välutvecklad mjukvara anpassad för att klara komplexa integrationer. Vi ser nu fram emot ett givande samarbete”, säger Henrik Esbjörnson, vd MultiQ.

Henrik Esbjörnson
VD och Koncernchef MultiQ
Tel.:  +46 (0)10 211 66 45
E-post: henrik.esbjornson@multiq.com

Denna information är insiderinformation som MultiQ är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande som ovan.

MultiQ är en ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar på den Nordeuropeiska marknaden. Våra kunder finns främst inom detaljhandel, bank, spel, transport och corporate communication. Kontor finns i Lund, Stockholm, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com.