MultiQ vinner ny stor spelkund efter upphandling

MultiQ har fått en ny order från spelbranschen. Ett nordamerikanskt spelbolag har efter en omfattande upphandling lagt en order värd drygt 3 Mkr. Leverans beräknas ske under andra kvartalet.

Ordern avser 19 tums kundanpassade bildskärmar till bolagets spelombud och kommer via en av MultiQs större globala partners. Spelbolaget, som är en helt ny kund till MultiQ, har initierat ett projekt för att byta ut sina spelombuds befintliga skärmar mot nya. Chanserna till fortsättningsorder bedöms som goda och sannolikt är denna order den första av flera order.

- Spelbolaget sökte upp oss efter att ha hört gott om våra bildskärmar och vår höga kvalitet av andra kunder. Därefter ställdes vi mot andra leverantörer i en stor upphandling och efter flera långa utvärderingar och tester föll deras val på MultiQ. Vi gläds åt att ha vunnit både en stor upphandling och en ny stor kund, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

Ordern innebär att MultiQ fortsätter sin framgångsrika resa inom spelsegmentet. Detta är den fjärde ordern från spelbranschen under 2011.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 maj 2011, kl. 09:15.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQs marknadserbjudande består av bildskärmslösningar inkluderat, hårdvara, mjukvara och tjänster för Digital Signage lösningar samt tillhörande kringutrustning. MultiQ är noterat på NASDAX OMX Stockholm i kategorin Small Cap. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge och Storbritannien. Mer information om MultiQ finns på www.multiq.se.