Norsk detaljhandelskedja väljer MultiQs kassaskärmar

​MultiQ har fått en order från en norsk detaljhandelskedja. Ordern avser skärmlösningar till kassasystem och är värd drygt 2 miljoner kronor.

En norsk detaljhandelskedja har genom MultiQs samarbetspartner Visma Retail AS lagt en order värd drygt 2 miljoner kronor. MultiQ ska utrusta kedjans butiker med så kallade tvåskärmslösningar, som ska användas för ökad interaktion med butikernas kunder. Leverans sker under tredje kvartalet 2010.

- Vårt partnersamarbete med Visma Retail har genererat i mycket goda resultat under andra kvartalet. Med denna order kommer vi in på ännu en detaljhandelskedja i Norge och stärker vår position ytterligare, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-06-30, kl. 10.15.

Anders Laurin, VD MultiQ
Tel.: 46(0)730 80 25 15
E-post: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hårdvara, mjukvara och tillbehör. MultiQ har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Norge, Storbritannien och Tyskland. MultiQ är noterat på NASDAQ OMX Nordic i kategorin Small Cap.