Rättelse: MultiQs VD lämnar, ny tillförordnad vd utsedd

Rättelsen avser felaktig laghänvisning. Rätt text:

Denna information är insiderinformation som MultiQ är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande som ovan.

Michael Wolgsjö har idag på egen begäran sagt upp sig från sin anställning som VD på MultiQ. Detta sker efter en kortare tids oenighet med styrelsen angående implementeringen av MultiQs strategi.

MultiQs styrelse har med omedelbar verkan utsett Lars-Göran Mejvik till tillförordnad vd i MultiQ. Lars-Göran är sedan tidigare väl bekant med bolaget, senast som styrelseordförande fram till den 23 maj i år och har även tidigare genom åren innehaft flera ledande befattningar inom internationella företag.

Rekrytering av ny vd kommer att påbörjas snarast.

Kontaktperson i ärendet är:

Lars Pålsson, Styrelseordförande MultiQ

Denna information är insiderinformation som MultiQ är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande som ovan.

MultiQ är Nordeuropas ledande aktör inom digital signage och kundanpassade bildskärmar med stark marknadsnärvaro inom detaljhandel, bank, spel och transport. Egna kontor finns i Lund, Stockholm, Köpenhamn, Århus, Oslo samt London, indirekt representation finns i ytterligare länder. MultiQ är noterat på NASDAQ Stockholm i kategorin Small Cap. Mer information finns på www.multiq.com.